Suple.org.pl – profesjonalne opisy ćwiczeń

Suple.org.pl – profesjonalne opisy ćwiczeń

Wykonując mostek na piłce gimnastycznej angażujemy mięśnie skośne, górne oraz dolne brzucha, a także pośladki i biodra. Innymi partiami mięśni zaangażowanymi w tym ćwiczeniu są mięśnie ud, mięśnie dolne pleców oraz rdzeń, czyli Core. Jedyne, co jest potrzebne do wykonania ćwiczenia, to piłka gimnastyczna. Warto zaznaczyć, że ćwiczenia z piłką fitness wymagają intensywnej pracy tułowia, w przeciwieństwie do ćwiczeń wykonywanych na ławeczce.

Dlaczego tak jest? Piłka stanowi wszakże niestabilną podporę, dlatego ćwiczenia na niej wymagają nieustannego balansowania przy pomocy tułowia. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną pozwalają zatem na większe spalanie ilości kalorii. Chcąc wykonać mostek na piłce gimnastycznej, powinniśmy w pierwszej kolejności usiąść na piłce gimnastycznej. Następnie powinniśmy przesunąć się an niej nieco w przód, przez co położymy się w pozycji,w której nasze nogi będą ustawione pod kątem prostym. Nogi powinny być ugięte tak, aby pozycjonować kolana dokładnie nad naszymi piętami.

Nasze ciało w tym momencie powinno stykać się z piłką gimnastyczną tylko w miejscu głowy oraz łopatek. Natomiast mięśnie brzucha powinny być ciągle napięte, a kręgosłup koniecznie prosty – nie wyginaj go w żadną stronę. Nasze ręce możemy oprzeć na poziomie bioder. W następnej fazie, będącej fazą ruchu, opuszczamy pośladki w dół, stale pamiętając o napinaniu pośladków. Opuszczamy jednak pośladki tak, aby nie dotknąć nimi podłoża. Po chwili podnosimy się do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy zaplanowaną ilość razy, pamiętając o prawidłowym ułożeniu pleców oraz innych partii ciała.

Kiedy wykonamy ćwiczenie, z pozycji wyjściowej leżąc na piłce gimnastycznej, cofamy się do pozycji siedzącej.